Sokan írtatok már nekem blogolás témában, ezért úgy érzem itt az ideje annak, hogy összegyűjtsem azokat a fontos dolgokat amik szerint én is haladtam. A következő írásom egy kicsit a lélek és a tippek gondolatait összegyúrva született…

10 évvel ezelőtt még nem érdekelt olyan fanatikus módon a divat mint most. Persze akkoriban nem is volt olyan nagy választék fast fashion láncok terén. A gimiben szerettünk öltözni, meg vásárolgatni, de más érzés volt teljesen. Emlékszem amikor megnyitott a H&M, lányok ezrei sóhajtottak fel azért, hogy nem kell a határainkon túlmenni ahhoz, hogy valami trendit ölthessünk magunkra. Lányok ezrei pedig éppen ezért ejtettek könnyeket, ugyanis a belvárosi üzlet megnyitásával a H&M mint az egykori afféle ‘elérhetetlen’ dolog, új fogalmat nyert! Bár már akkor létezett a Zara mégis emlékszem arra az első napra, a nyitásra és a langyos szellőkre, a kígyózó sorokra és arra, hogy vártam és vártam majd végre bejutottam és nem kevés zsákmánnyal tértem haza. Az egész valahol akkor kezdődött, rájöttem milyen furcsa ‘bizsergést okozott bennem a ruhák látványa, a kézzelfoghatóság érzése mutatta meg az utamat, amit azóta is szorgalmasan építek!

6a00d83451c82369e20111685c1b6a970c-800wi_large.jpg

Nem telik el úgy nap, hogy ne olvasnám végig a fontosabb divathíreket, ne pörgetném át az Instagram falát vagy ne lépnék be a blogomra. A kezdeti félénk szeretet, mára szenvedéllyé vált. Ez az érzés pedig boldoggá tesz, mert tudom azt, hogy ez az ami érdekel, ez a hobbim a második ‘állásom’ és ebben tervezem a jövőmet is.

Amikor elindult a blog az egészet unalomból kezdtem, éreztem, hogy tele vagyok ötletekkel és csak mondanám és mondanám. Az első bejegyzés után körülbelül percenként frissítettem a statisztikákat, hogy lássam hányan olvasták már. Mondanom se kell, a számok elég lassan csúsztak feljebb és sok-sok hónap kellett ahhoz, hogy beinduljon ez az egész.
Jó pár óra munkája egy cikk megírása, mégis azt kell mondanom, hogy egy percig se bánom, hogy akkor azon a szürke decemberi napon belevágtam ebbe az egészbe, ami nélkül ma már el se tudnám képzelni az életem. Köszönhetem ezt Nektek is, a sok like, komment, levél és figyelmesség miatt, Nektek akik már picit a ‘részemmé’ váltatok. Sokan közületek napi szinten vesznek részt az oldal életében, mely által már én is kicsit azt érzem, valamennyire ismerlek Titeket, Ki mit szeret? Melyik tervező munkáiról mit gondol? vagy Melyik színésznőt utálja/vagy éppen rajongással szereti?

Most viszont elég is belőlem, lássuk milyen tapasztalatokat gyűjtöttem a blogolás világról az elmúlt években…

541753_552556494756988_1533041851_n_large.jpg

ÍRJ CIKKEKET

Biztos furán néztek, hogy mi ez? Hiszen alapvető dolog ha valaki blogol akkor ír is! Sajnos manapság már nem. A világhálón barangolva sok olyan magyar nyelvű oldallal találkozom ahol leginkább a képek hatalmas dózisban történő adagolása a cél. A Facebook oldalon akár 10 ezer követőt is maguk mögött tudhatnak, előttem mégis kérdőjel az, hogy miért?! Nem mutatnak magukból semmit, máshonnan leszedett, lemásolt képeket tesznek ki óránként, amihez 1-1 szó biggyesztenek. Nincs véleményük semmiről és nem kommunikálnak az olvasókkal sem. Ez nem egy járható út és szerintem ezek azok a ‘blogok’ amik évek múlva már sehol se lesznek. Nem fog soha senki felfigyelni rájuk, mert nem lesz miért! Most lehet sok ilyen jellegű oldalt követsz, de idővel rájössz nincs értelme, mert egy a sok közül, mintha a Tumblr, a Weheartit vagy akár a Deviantart Facebookos változatát kémlelnéd…

SZELEKTÁLJ

Nyilván vannak pontok amiknek itt nem lehet teljes mértékben megfelelni és nem is mondom azt, hogy abszolút ne inspirálódj sehonnan, csak azt, hogy keresd meg azt a rést amit úgy gondolod betudnál tömni.
Az alapkörök mint a street style fotók, a különféle magazinok címlapjai, az editorialok és a lookbookok szinte minden blogon megtalálhatók. Ami nem baj! Viszont nem kell mindig mindenről beszámolnod. Régebben elkövettem azt a hibát, hogy azt éreztem iszonyú updatenek kell lennem és szinte mindenről írtam amit találtam. Ma már tudom felesleges volt ezen aggódom. Amikor kijönnek a különféle lookbookok nézegesd át őket és találd meg azt ami Te vagy, ne írj úgy semmiről, hogy nem érdekel. Főleg akkor ha ihlet sincs a képekhez csak mondjuk 2-3 mondat.
Régebben minden Fashion Weekről beszámoltam, ma már nem. Nem csak azért mert rengeteg munka a képek átnézegetése és kevesen olvassák azon cikkeket, hanem mert tudom nem fontos annyira. Miért? Mert nem lehet minden kollekció az! Tanulj meg szelektálni ezen a téren is, találd meg a saját ízlésedet egy kollekcióban, keress ki 1-1 darabot mindenhonnan és azokat csokorba gyűjtve cikket írni.

LÉGY NAPRAKÉSZ

Az előző pontból automatikusan következik ez! Ahogy fentebb írtam nem kell szélsebes harcot vívni a divathetek információbombájával, viszont mindig legyél képben! Amint megtudod, ki kollaborál kivel írd ki! Ha elkezdődnek a leárazások, vagy valahol valami jó kincsre bukkantál oszd meg az olvasókkal, a tippek nagyon jól jönnek minden nap minden percében! Számtalan dolog van ami pörgeti a trendek kerekét, de ha mókusként szállsz be, nem fogsz tudni megállni, éppen ezért a túl sok post is ellenszenvet kelthet (itt kanyarodunk vissza az előző ponthoz…szelektálj)!
Például a külföldi rendelős oldalak FREE SHIPPING napjait nem tudnám kihagyni, hogy ne osszam meg veletek, annyira jók. Minőségi darabokat, jó áron lehet megvásárolni, ráadásul csak plusz pont lehet az, hogy nem jön veled szemben az utcán.

LÉGY ÖNMAGAD

Kezdetektől fogva azt szerettem volna, hogy legyen valami kicsit más, valami ami miatt megszerettek engem, ami miatt akár jól is indulhat a nap. Így született a ‘reggeli finomságok‘ gondolata! Egy szürke, kicsit nyűgös reggelen, képes feldobni és mosolyra késztetni egy édes (vagy alkalomadtán sós) nyalánkság látványa?! Amikor elkezdtem úgy vettem észre, egyik divatblogger se erőlteti ezt. Mindenki valami ruhával vagy idézettel nyitotta a napot. Azt gondoltam, azért mert a divat a fő vonal, nem kéne minden mást polcra tenni.
A blogolás lényege a személyesség az, hogy az írásaid lévén kicsit téged is megismerjenek az olvasók. A sorok mögé lássanak és kirajzolódjon előttük a személyiséged, amit vagy szeretnek vagy utálnak, de egy biztos: véleményük lesz róla!

Mikor ráéreztem arra, mi fán is terem ez a ‘hobbi, észrevettem magamon, hogy elkezdtem megnyílni felétek. Egyre több olyan cikk született amiből megmutathattam egy szeletet magamból és mikor láttam, hogy ezek az írások benne vannak a top5-ben, az még több erőt adott.
Ennek nyomán születettek, a Lélek rovat cikkei, a Filmajánlók és az I ate this fantázianevű kategória ami alatt a különféle gasztrokalandjaimról olvashattok. Aztán kicsit később elindítottam a Dress like rovatot amit a mai napig nagyon szerettek.
Utóbbinál is azt láttam, sok külföldi oldal előszeretettel készít inspirációkat különféle celebekről, hát akkor megpróbálom én is, gondoltam. Kicsit átformálva, hazai pénztárcákra igazítva és elérhető üzletek kínálataiból válogatva….Szerencsére szeretitek :]
Ne légy burokban és ne egyensúlyoz egy olyan vonalon ami a közízlésnek jó, viszont neked nem teljesen.
Véleményed van? Írd le! Rossz? Akkor is! Miért? Mert az is Te vagy! Megutálnak? Lehet! Viszont az is előfordulhat, hogy számos új követőre találsz ezáltal, mert kimertél lépni abból a bástyából amiből sokan az egész blogos pályafutásuk során megmaradnak. A komfortos megoldás is jó, de azzal elárulod magadat is és nincs az a szponzor mennyiség amivel ezt a lelked mélyén jóváteheted majd. Ami nem tetszik, annak adj hangot! Senki nem fog kővel dobálni, mert minden témában lesznek olyanok akik teljes mértékben egyetértenek veled, és Te inkább rájuk figyelj, ne hagyd, hogy a negatív arctalan kommentelők letérítsenek arról az útról amin haladsz!!!
Gazdálkodj abból ami van és ne szégyelld megmutatni magad! Nekem több mint 1 évembe telt míg vállaltam az arcomat, féltem az elutasítástól a kritikáktól és a terhektől amiket ezek nyomnak az emberre. Nem vagyok egy milliárdos örökös, nem aranykanállal a számban jöttem a világra és nincsenek több száz-/esetenként ezer dolláros designer ruháim se, de minden egyes dologért saját magam ‘küzdöttem meg’ az elmúlt 10 évben. Ez vagyok én, ezeket hordom, itt szórakozom és itt vásárolok – ismertek, tudjátok! Akinek ez nem tetszik….az pedig nyugodt szívvel élhet az ‘unfollow’ opció lehetőségével.

collage57.jpg

LÉGY NYITOTT

Amikor leütöd az első betűt akkor megpecsételődik minden és már nem vagy észrevehetetlen. Felkerülsz a világhálóra és gondolataid bekerülnek egy körforgásba. Az emberek elkezdik olvasni a munkáidat és idővel leveleket kapsz majd. Lesz olyan ami látszólag fura kérdéseket fog tartalmazni, ami nem baj mert nem mindenki érthet a divathoz.
A Te dolgod pedig az, hogy készségesen válaszolj minden egyes üzenetre. Nehéz dolog kicsit átszellemülni és mindent magadtól elvonatkoztatva nézni, de lehetséges! Légy segítőkész, kedves és ameddig csak lehet türelmes. FONTOS! Soha ne légy lekezelő (még ha belül ordítasz is) mert az olvasó véleménye fontos. Persze mindenki nem szerethet (és nem is fog), de elérheted azt, hogy nem azért utálnak meg mert pökhendi vagy. Figyeld a ‘követőid’ reakcióit, kommunikálj velük, nyiss feléjük! Hiszen ők is nyitottak feléd – jobb esetben – amikor bizalmat szavaztak neked azzal a LIKE-al, hogy megismerjenek és kövessenek, így ez a minimum.

CSINÁLJ NYEREMÉNYJÁTÉKOKAT

Sokan most a fejüket rázzák, mert úgy gondolják hülyeség, nem fontos! Pedig amikor elkezdünk blogolni, kezdetben a barátok és az ismerősök alkotják a követőid körét, majd ez egyre inkább bővül. De ‘tömegeket megmozgatni’ csak játékokkal lehet! Aztán akiknek tetszik amit csinálsz maradnak, akik pedig csak nyereményhajhászok azok úgyis továbbállnak. A lelkes olvasók köre biztosan nőni fog és egy idő után azon kapod magad, hogy több ezren szavaztak bizalmad Neked :]

 

Úgy gondolom minden fontos dolgot amit eddig tapasztaltam megosztottam veletek. Ezek nem szabályok vagy törvények, csak tippek! Viszont az a része, hogy mindenki legyen önmaga talán a legfontosabb! Ha mást koppintasz soha nem fogsz kitűnni a tömegből, ebben a szférában viszont rengetegen vannak. Sokan a divatiparban képzelik el magukat, ami azért baj mert nem képesek belátni azt, hogyha a Bershka jól berendezett kirakataiból inspirálódnak az nem divat! Ott nincs egyéniség, nincs benne a személyiségüknek az a kicsiny morzsája amitől különlegesek lesznek és ami miatt mások is azt mondják ‘hmmm igen ő más‘.
Az egyéniség kérdése ezen a téren, széles skálán mozog, lehet valaki már attól az, hogy kettőnél több színt hord, de lehet attól is, hogy bemer vállalni olyan darabokat amik mellett mások szó nélkül elmennek a boltban.

Ha kiírnád magadból azt a sok gondolatot ami benned van, hát tedd meg! Hiszem azt/és higgyetek abban, hogy rejtőzik bennetek egy egyéniség aki kicsit más mint a tömeg. Ha szeretnétek akkor menni fog, amikor nem jön ihlet ne adjátok fel, várjatok vagy keressetek réseket és cselekedjetek!

Bármi kérdésetek van ezzel a témával vagy mással kapcsolatban írjatok bátran a kerubinabmb@gmail.com-ra!

xxxxoooo

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kerubinastyle.blog.hu/api/trackback/id/tr915048049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása